Shipping & Returns

Leveranser

Vi skickar alla försändelser som vanligt brev/paket om inget annat begärs. Kostnaden för porto tillkommer och redovisas i kassan innan beställning.

Leveranser från oss sker i vanliga fall inom en vecka. Vi är inte en professionell butik i "vanlig" mening, utan vår personal tar hand om din beställning så fort det är möjligt. För profilvaror sker leveranser en gång i veckan.

Leveransvillkor

I samband med leveransen skickas en faktura till dig. Betalningsvillkor 30 dagar.  Vid försenad betalning tillkommer en påminnelseavgift med 60 kronor samt debitering av dröjsmålsränta enligt räntelagen.

Fraktkostnader

Kostnad för frakten tillkommer. Vanligtvis skickas försändelsen med brev.

Se våra användarvillkor för mer detaljer

Reklamation

Vid alla typer av reklamationer, t ex skadad vara eller saknad vara, kontaktar du oss först. Ange beställningsnummer och titeln på varan/varorna samt anledningen till reklamationen. Returnera inga varor utan att först kontakta oss (läs nedan under returnera en vara). Läs mer under våra avtalsvillkor

Returnera en vara

  • Om du vill returnera en vara oavsett orsak ska du först kontakta oss via e-brev eller telefon för att få ett returnummer,  en returadress samt returformulär där bl a orsak till retur ska anges. Skicka inget till oss utan att först kontakta oss!
  • Är du privatkund måste du returnera varan inom 14 dagar från det datum du tog emot vår leverans.
  • Givetvis ska varorna vara oskadda och ej använda för att du ska kunna returnera dem. Du får tillbaka det du betalt för varan och vid reklamation även eventuella  portokostnader. Är du utomlands så står du för returkostnaden enligt det landets posttariff.
  • När vi fått tillbaka varan/varorna sätter vi in pengar på ditt angivna konto. Räkna med att det tar några dagar att hantera i universitetets ekonomisystem.

Reklamation

Vid alla typer av reklamationer, t ex skadad vara eller saknad vara, kontaktar du oss först. Ange beställningsnummer och titeln på varan/varorna samt anledningen till reklamationen. Returnera inget till oss utan att först kontakta oss via e-brev eller telefon för att få ett returnummer och en returadress samt returformulär där bl a orsak till retur ska anges.

Ångerrätt

Ångerfrist gäller i 14 dagar. Returnera inget till oss utan att först kontakta oss via e-brev eller telefon för att få ett returnummer, en returadress samt returformulär där bl a orsak till retur ska anges.  I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den.

Ångerrätten gäller inte om varan använts eller på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas i orginalförpackning. Portokostnader står kunden för vid ångerrätt.